Waarom automatisering van sociale media een uitkomst is voor bedrijven

Zou u niet graag een paar extra uren per dag willen hebben? Uw takenlijst wordt steeds langer en de stress neemt toe. Hoewel u weet dat het voordelen op de lange termijn heeft, voelt het op dit moment als een vrij lage prioriteit. Niemand zal het merken als u vandaag nog geen Tweet of bericht heeft verstuurt, toch? Maar wat als er een manier was om een ​​nog grotere impact op sociale media te hebben dan u nu heeft, en dat in minder tijd? Social media-automatisering stelt u in staat om dit te doen. Hieronder volgen 3 doelen die met social media-automatisering kunnen worden bereikt.


1. Consistente inhoud
Consistentie is de sleutel tot het opbouwen van een sterk vervolg op sociale media. Bedrijven maken vaak accounts op sociale mediaplatformen zoals Facebook of Twitter, maar hebben moeite om consistentie te bereiken. Uit een onderzoek onder 900 gebruikers van sociale media is gebleken  dat consistentie een van de belangrijkste factoren is die bepaalt of mensen een merk of bedrijf blijven volgen. Bedrijven die tijdrovende werkzaamheden doen of niet over voldoende mankracht of geld beschikken om een ​​speciaal team toe te wijzen voor beheer van sociale media hebben de neiging om de sociale media-radar te laten vallen. Ten gevolge, oogsten zij weinig of geen voordelen van marketing op sociale media. Social media-automatisering biedt de oplossing voor dit probleem.

Met tools als SSMA (Sofco social media automation) kunt u nieuwe, populaire inhoud ontdekken die u kunt delen met uw publiek. Met SSMA kunt u ook berichten inplannen, zodat u sociale accounts actief blijven, zelfs als u offline bent.

2. Controle over uw strategie
Automatiseringstools geven u meer controle over uw sociale accounts en helpen u meer inhoud te plaatsen. Afhankelijk van de tool die u kiest om te gebruiken, kunt u bepalen welk type inhoud wordt gedeeld, hoe laat het wordt geplaatst en hoe vaak u berichten plaatst. Bovendien kunt u het niveau van betrokkenheid dat u ontvangt controleren en uw strategie aanpassen om meer likes, shares of retweets te krijgen. Aangezien automatiseringstools voor sociale media u helpen inzicht te krijgen in de aard en omvang van lezers (of kijkers), kunt u ook inhoud gerichter delen. Wat nog belangrijker is, is dat automatisering u helpt om met volume om te gaan - het stelt u in staat meer inhoud op meerdere accounts te posten, vaker, met meer gemak.

3. Krijg tijd terug
De grootste stimulans voor het gebruik van sociale-mediasautomatisering is de hoeveelheid tijd die u nodig heeft om uzelf te bevrijden. In plaats van uren achtereen te proberen inhoud te vinden die misschien gewoon wordt gedeeld en uw website een paar bezoekers te bieden, gebruikt u tools om trending topics te identificeren en relevante content te ontdekken. Als u een centraal dashboard gebruikt om inhoud vooraf in te plannen, hoeft u zich ook niet afzonderlijk bij elk account aan te melden en de inhoud handmatig te posten.

Maar tijd besparen betekent niet dat u helemaal geen tijd hoeft te besteden aan uw sociale media-accounts. Dat zou alleen maar contraproductief werken. Hoewel u sommige van de taken die horen bij beheer van sociale media kunt automatiseren, moet u nog steeds een tabblad bijhouden voor al uw accounts en reageren op opmerkingen en vermeldingen . Bedenk dat een van de doelstellingen van het gebruik van socialemediamarketing is om uw merk beter te relateren. Dit kan alleen worden bereikt door te communiceren met uw publiek.

3 tips voor het gebruik van sociale media-automatisering


1. Houd het schema flexibel
Zorg ervoor dat u altijd ruimte laat voor tijdige updates bij het plannen van berichten van tevoren. Er kan een aankondiging over uw bedrijf zijn die u graag zou willen maken, of misschien een stukje belangrijk nieuws of virale inhoud die u met uw publiek wilt delen. Wat ook het geval is, weet dat het goed is om ad-hoc berichten te plaatsen bovenop uw geautomatiseerde schema. Pas wel op dat u het niet te vaak doet, want dat zou het doel van het plannen van berichten in de eerste plaats verslaan .

2. Zorg voor een goede planning
Als u de betrokkenheid van uw sociale accounts wilt vergroten, is het belangrijk om eerst te begrijpen wanneer uw doelgroep het meest actief is. Inhoud plaatsen in dit tijdvenster verhoogt de kans dat het wordt gezien en gedeeld. Een van de dingen om in dit verband te overwegen, is de demografische informatie van uw publiek. Dit is met name relevant als uw doelgroep zich in verschillende tijdzones bevindt. Hoewel de timing van uw posts een methode van vallen en opstaan ​​vereist om te zien welk schema het beste werkt met uw publiek, zijn hier weinig inzichten in het kijkgedrag op Facebook en Twitter. Betrokkenheid op Facebook is op zijn hoogtepunt op donderdag en vrijdag. Om een ​​toename te zien van het aantal keren dat een bericht wordt gedeeld, kunt u het beste om 13.00 uur inplannen. Terwijl tweets van B2B-bedrijven meer betrokkenheid tonen tussen maandag en vrijdag, zien B2C-bedrijven meer betrokkenheid op woensdag, zaterdag en zondag.

3. Gebruik analytics
Zodra u met succes een vaste aanwezigheid op de door u gekozen sociale mediaplatforms heeft vastgesteld, is het tijd om te meten hoe uw accounts presteren. U komt steeds dichterbij het doel dat u voor uw bedrijf voor ogen heeft

Dit zijn de belangrijkste punten uit dit artikel
Social media-automatisering is een goed idee, vooral voor bedrijven met meerdere accounts. Met automatisering bereikt u consistentie in uw inspanningen voor marketing op social media. Het geeft u meer controle over de inhoud die u deelt en hoe u deze deelt. Het helpt u tijd te besparen, die u vervolgens kunt gebruiken om uw bedrijf te laten groeien. Inhoud plaatsen op een moment dat uw publiek online is, vergroot de kans dat deze wordt bekeken en gedeeld.



design-limburg.nl | drukwerk-limburg.nl | limburg-ontwerp.nl | limburg-software.nl | online-blog.nl
software-leudal.nl | software-maken.nl | software-oplossingen.nl | software-webdesign.nl
webbureau-leudal.nl | webbureau-limburg.nl | websites-limburg.nl